تفاوت انواع قرص های زینک پلاس در چیست؟


تفاوت انواع قرص های زینک پلاس در چیست؟
 
زینک یکی از فراوان‌ترین مواد معدنی در بدن است و تقریباً در تمام جنبه‌های سلامتی نقش کلیدی دارد. به عنوان مثال، زینک به عنوان یک کوفاکتور برای بیش از 300 آنزیم مختلف مورد نیاز است، به این معنی که برای عملکرد مناسب آنها مورد نیاز است. به علاوه، این ماده معدنی ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند، سطح قند خون را تثبیت کند و از سلامت پوست، چشم‌ها و قلب حمایت کند، دلایل زیادی برای اطمینان از دریافت دوز روزانه وجود دارد.
زینک ممکن است طول مدت علائم سرماخوردگی را کاهش دهد، از مدیریت قند خون حمایت کند، آکنه شدید و التهابی را بهبود بخشد، خطر بیماری قلبی را کاهش دهد و پیشرفت دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.
 

انواع مکمل های زینک

 
زینک گلوکونات. به عنوان یکی از رایج ترین اشکال OTC، زینک گلوکونات اغلب در داروهای سرماخوردگی مانند قرص ها و اسپری های بینی استفاده می شود
زینک استات. مانند زینک گلوکونات، زینک استات اغلب به قرص های سرد برای کاهش علائم و تسریع بهبودی اضافه می شود.
زینک سولفات. زینک سولفات علاوه بر کمک به جلوگیری از کمبود زینک، شدت آکنه را کاهش می دهد.
زینک پیکولینات. طبق یک مطالعه قدیمی، بدن ممکن است این شکل را بهتر از سایر انواع زینک، از جمله زینک گلوکونات و زینک سیترات روی جذب کند.
زینک اوروات. این شکل به ترکیبی به نام اسید اوروتیک متصل می شود. این یکی از رایج ترین انواع مکمل های زینک در بازار است.
زینک سیترات. سیترات زینک با محتوای زینک بالاتر، خواص حسی خوب و طعم بهتر، جایگزینی جذاب برای گلوکونات و سایر ترکیبات زینک محلول در آب می باشد.
 
مکمل‌های زینک مختلف حاوی غلظت‌های متفاوت زینک هستند. دوز توصیه شده برای مکمل های روزانه 15 تا 30 میلی گرم زینک است. 
 

انواع زینک پلاس

 
هر ویتامین یا مواد معدنی که به محصول زینک اضافه شود محصول می تواند زینک پلاس نام بگیرد. گاهی تنها با قرار گرفتن ویتامین B6 و یا فقط ویتامین C کنار زینک این محصول زینک پلاس  نام می گیرد. بنابراین در هنگام خرید زینک پلاس حتما به بقیه ترکیبات دقت بفرمایید.
زینک پلاس سوپرابیون مکملی کامل جهت تقویت سیستم ایمنی و سلامت پوست، مو و ناخن می باشد. شرکت اکسون فارمد ایرانیان، زینک پلاس را از شرکتی سوئیسی به نام “DSM” به صورت پریمیکس وارد کرده و محصول در کارخانه کیش‌مدیفارم بسته‌بندی می‌گردد. این مکمل حاوی زینک، ویتامین های B3, B2,B1، B12,B6، بیوتین، اسید فولیک و پانتوتنیک اسید می باشد. زینک، عنصر کمیاب ضروری است که از آنجایی که بدن انسان زینک اضافی را ذخیره نمی کند، باید به طور منظم به عنوان بخشی از رژیم غذایی مصرف شود به عنوان کوفاکتور برای بیش از 300 آنزیم مختلف به کار می رود. 
 

موارد مصرف مکمل زینک پلاس شامل:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو 
  • سلامت پوست و درمان آکنه
  • استحکام ناخن
  • درمان کمبود زینک
  • پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و کاهش شدت و طول مدت آنها
  • افزایش قدرت باروری
  • کمک به درمان اسهال
  • بهبود ترمیم زخم
 
زینک پلاس سوپرابیون به دلیل داشتن ملح سولفات با جذب بالا و همچنین ترکیبات کامل و کیفیت عالی تبدیل به قرصی منحصربه فرد در موارد ذکر شده می باشد. 
شربت زینک پلاس سوپرابیون نیز برای کودکان و بزرگسالان با مشکل بلع به دلیل داشتن ملح سیترات با جذب عالی با طعم پرتغال می باشد. همچنین همراه با مجموعه ایی از همه ویتامین های گروه B و همچنین ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی، رشد قد در کودکان، محافظت از بدن در برابر بیماری ها و آلرژی ها ، خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، پیشگیری از کمبود روی، سلامت پوست، مو و ناخن، افزایش سطح انرژی روزانه و به خصوص درمان اسهال استفاده می شود.
 

تفاوت انواع قرص های زینک پلاس

 
زینک پلاس دیگری حاوی 15 میلی گرم زینک در ترکیب با ویتامین های A، E و C است. زینک مسئول تعدادی از عملکردهای مختلف در بدن انسان است و به تحریک فعالیت 100 آنزیم مختلف کمک می کند. زینک به حفظ عملکرد بهینه سیستم ایمنی کمک می کند و ایمنی را تقویت می کند و سلول های جدیدی ایجاد می کند که به تولید کلاژن سالم و بهبود زخم کمک می کند. ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، ویتامینی محلول در آب است. ویتامین C برای بیوسنتز کلاژن، ال کارنیتین و برخی انتقال دهنده های عصبی مورد نیاز است؛ کلاژن جزء ضروری بافت همبند است که نقش حیاتی در بهبود زخم دارد. ویتامین C همچنین در متابولیسم پروتئین نقش دارد و آنتی اکسیدان مهمی است. ویتامین A نقش مهمی در سیستم بینایی دارد. ویتامین A همچنین بر رشد و نمو ریه ها، دندان ها، لثه ها و پوست تأثیر می گذارد. ویتامین E آنتی اکسیدانی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. ویتامین E با مواد طبیعی آسیب رسان به نام رادیکال های آزاد مبارزه می کند.
 
زینک پلاس دیگری در بازار شامل 15 میلی گرم زینک بعلاوه ویتامین C و B6 و مس می باشد. این ماده معدنی ضروری بیش از 70 آنزیم را در سراسر بدن فعال می کند، از جمله آنزیم هایی که به عملکرد طبیعی ایمنی، سلامت تولید مثل و ترمیم بافت کمک می کنند. زینک سیترات نوعی زینک است که هضم، جذب و استفاده از آن برای بدن آسان است. ویتامین B6 و اسید اسکوربیک نیز برای حمایت بیشتر از عملکرد زینک اضافه شده است.
 
قرص  Zinc Plus دیگری با دوز 15 میلی گرمی زینک در ترکیب با منیزیم، منگنز و ویتامین های A و B6 وجود دارد. زینک ماده معدنی حیاتی است که بدن به انواع مختلف از آن استفاده می کند، به ویژه برای حمایت از پوست شفاف، سالم و تعادل هورمونی. همچنین نقش کلیدی در حمایت از سیستم ایمنی، باروری، سلامت پروستات مردان و سطح کلسترول سالم دارد.
 
 
1. Pisano, M., & Hilas, O. (2016). Zinc and Taste Disturbances in Older Adults: A Review of the Literature. The Consultant pharmacist : the journal of the American Society of Consultant Pharmacists, 31(5), 267–270.
2. https://doi.org/10.4140/TCP.n.2016.267
3. Prasad, A.S., 2013. Discovery of human zinc deficiency: its impact on human health and disease. Advances in nutrition, 4(2), pp.176-190.
4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK547698/
verification