ویتامین ها و مینرال های ضروری برای مردان کدامند؟


ویتامین ها و مینرال های ضروری  برای مردان

ویتامین های ضروری برای مردان

بیشتر افراد برای داشتن سلامتی و تندرستی مطلوب، تمام تلاش خود را برای خوردن غذاهای مغذی، فعال ماندن و داشتن خواب کافی انجام ‌می‌دهند. بدن انسان به 13 ویتامین و حداقل 16 ماده معدنی ضروری برای سلامتی شما نیاز دارد. با این وجود، در حالی که همه بزرگسالان هر روز به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی نیاز دارند،

مردان و زنان نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، زنان در سنین باروری نسبت به مردان هم سن خود به آهن بیشتری احتیاج دارند، بنابراین مکمل های زنانه معمولاً شامل آهن هستند و مکمل های مردان آهن کمتری دارند.

اگر از خود می‌پرسید: "مصرف روزانه چه ویتامین‌هایی برای مردان توصیه می‌شود؟"

پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بر اساس جدیدترین یافته های علمی نیازهای تغذیه ای مهم را برای مردان را بررسی کنیم ؛

 

 

 

به خاطر داشته باشید که بسته به سن و شیوه زندگی شما متفاوت است. گاهی اوقات دریافت نیاز روزانه توصیه شده از مواد مغذی اصلی تنها از طریق رژیم غذایی دشوار است، بنابراین یک مکمل می‌تواند به تکمیل هرگونه کمبود غذایی شما کمک کند.
مکملها تفاوت زیادی در سلامتی ایجاد می‌کنند زیرا کمبود ویتامین و مواد معدنی اغلب منجر به مشکلات سلامتی می‌شود. به طور خاص برای مردان، این می تواند مشکلات پروستات، تستوسترون پایین (آندروپوز) باشد.

 

مردان به چه مواد مغذی در رژیم غذایی خود نیاز دارند ؟ 


داده های بنیاد بین المللی شورای غذا نشان می‌دهد که در حالی که اکثریت مردان می‌دانند که تغییرات در رژیم غذایی آنها می‌تواند برای سلامت کلی آنها مفید باشد، اما کمتر از نیمی از آنها این تغییرات را دنبال می‌کنند. به عنوان مثال، مردان بالای 70 سال نسبت به مردان میانسال به ویتامین D بیشتری نیاز دارند و طبق یک مطالعه اخیر، 72 درصد از آنها این ویتامین را دریافت نمی‌کنند.
در حقیقت، مردان در هر سنی تقریباً در هر رده تغذیه‌ای دچار نقص هستند. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، مردان برای پیروی از دستورالعمل‌های فدرال باید 350 درصد بیشتر سبزیجات سبز تیره و 150 درصد میوه بیشتر بخورند.
با توجه به نیاز اساسی مردان به ریزمغذیها، برخی از ویتامین‌ها و یا دیگر ترکیبات اهمیت بیشتری در رژیم غذایی مردان دارند که در ادامه به برخی از آنها میپردازیم.

ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مردان

انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز آقایان 


ویتامین دی


ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت‌ها و در عین حال افزایش سطح تستوسترون کمک می‌کند. بین سطح پایین ویتامین D و عملکرد جنسی ضعیف مردان رابطه وجود دارد، زیرا برای سلامت هورمونی بسیار مهم است.


زینک (روی)


روی برای سلامت هورمونی حیاتی است و مردان در صورت کمبود روی در معرض خطر بالای اختلال نعوظ قرار دارند.
یکی دیگر از عملکردهای روی، مدیریت تعادل استروژن و تستوسترون در بدن است: روی از تبدیل تستوسترون به استروژن جلوگیری می‌کند، بنابراین مردانی که کمبود روی دارند ممکن است به راحتی چربی را در قفسه سینه، باسن و شکم ذخیره کنند.


ویتامین ب-کمپلکس


ویتامینهای B محلول در آب هستند به این معنی که بدن شما نمی‌تواند آنها را ذخیره کند، این بدان معناست که شما به منبع مداوم نیاز دارید. برای مردان، ویتامین B نقش مهمی در سلامت قلب دارد و  جالب است بدانید که بیماریهای قلبی عروقی قاتل شماره یک مردان در سطح جهان است. نیاسین (B3) کلسترول HDL خوب شما را افزایش می‌دهد در حالی که به پایین نگه داشتن سطح کلسترول بد LDL کمک می‌کند.
یکی دیگر از مهمترین آنها، پانتوتنیک اسید (B5) باعث ایجاد گلبولهای قرمز خون و تولید هورمونهای مهم جنسی و  کاهش استرس می‌شود. اگرچه بسیاری از غذاها مانند آووکادو و ماهی آزاد حاوی ویتامین B5 هستند ، اما این ویتامین آن چیزی نیست که بخواهید از آن صرف نظر کنید! همه ویتامین های گروه B مزایای زیادی را به همراه دارند، بنابراین مصرف مکمل B-COMPLEX همه موراد را پوشش می‌دهد.

مکمل باروری برای مردان


منیزیم


منیزیم، برای کنترل قند خون، سنتز پروتئین، عملکرد عصب، سلامت هورمونی بسیار مهم است. کمبود منیزیم اغلب با مشکل خواب، احساس ضعف، کاهش میل جنسی و احساس استرس یا خستگی مداوم خود را نشان میدهد.
منیزیم برای مردان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا باعث افزایش سطح تستوسترون و بهبود باروری می شود. مکمل منیزیمی را انتخاب کنید که حاوی منیزیم سیترات باشد.


جینسینگ


به باور محققین جینسینگ، به عنوان "پادشاه همه گیاهان" نقش مهمی در سلامتی دارد. به طورکلی، مکملهای مختلف جینسینگ که در حال حاضر در بازار وجود دارد، باعث افزایش سطح انرژی، تقویت میل جنسی، کاهش استرس، افزایش عملکرد ورزشی و عملکرد سیستم ایمنی بدن، کنترل سطح قند خون، بهبود عملکردهای ذهنی و ارتقا سطح عمومی سلامت می‌شوند.

اسیدهای امینه – از جمله ال-متیونین، ال-آرژنین و ال-کارنتین

اسید امینه های ال-متیونین، ال-آرژنین و ال-کارنتین مزایای سلامتی بی‌شماری دارند که از مهمترین آنها میتوان به عضله‌سازی، چربی سوزی و کمک به تحرک بیشتر اسپرم و بهبود باروری در مردان اشاره کرد.


ال-آرژنین (آرژنین)

 یکی از بزرگترین مزایای مصرف آرژینین، توانایی آن در بهبود جریان خون و گردش خون است. در بدن این اسیدآمینه به اکسید نیتریک (Nitric Oxide) تبدیل می‌شود که باعث گشادتر شدن رگهای خونی  و بهبود گردش خون می‌گردد. لذا زمانیکه افراد در شریان‌های خود میزان کافی از آن را ندارند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در آنها بالاتر است. همچنین ال-آرژنین در اصلاح ناتوانی جنسی، اختلالات نعوظ و ناباروری مردان نیز نقش بسیار مهمی دارد.

 

ال- متیونین (متیونین)

ال- متیونین (متیونین) به دلیل اثراتی که بر روی استخوان‌ها دارد، ممکن است به عملکرد ورزشی (و حتی کاهش وزن) کمک کند.
با توجه به نقش متیونین در تولید کراتین، متیونین نسبت عضله به چربی را بهبود می‌بخشد و از این طریق می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

ال-کارنیتین (کارنیتین)

 از آنجایی که ال-کارنیتین نقش مهمی در تولید انرژی دارد، بسیاری از ورزشکاران آن را به عنوان راهی برای افزایش استقامت و تقویت عملکرد ورزشی مصرف می‌کنند.
بسیاری از افراد ال-کارنیتین را به عنوان راهی برای کمک به کاهش سریع  وزن می‌شناسند. اگر مصرف مکمل ال-کارنیتین هنگامی که با رژیم غذایی و ورزش ترکیب شده باشد در واقع یک روش مؤثرتری برای تسریع کاهش وزن است.
علاوه‌بر کاهش وزن، این اسیدآمینه همچنین به سوزاندن چربی کمک می‌کند.
علاوه بر افزایش استقامت و تسریع کاهش وزن، این اسید آمینه همچنین مکمل مفیدی برای ورزشکارانی است که به دنبال جلوگیری از آسیبهای عضلانی و محافظت از آن هستند.

آهن

 آهن مورد نیاز برای مردان نیز بسیار قابل بحث بوده ، و اکثر افراد تصور می کنند به دلیل عدم وجود دروان قاعدگی در مردان نیاز چندانی به آهن ندارند. ولی باید بدانید پزشکان و متخصصان برای همه افراد و از جمله مردان مقدار مورد نیاز آهن را توصیه میکنند

برای اطلاعات تکمیلی پیشنهاد می کنیم به مطلبی تخصصی که در صفحه سوپرابیون در شبکه اجتماعی ویرگول پرداخته شده در لینک زیر مراجعه کنید؛

مصرف مکمل آهن در مردان

بهترین مولتی ویتامین برای اقایان

در فایل صوتی زیر نیز به اهمیت مصرف مکمل آهن در مردان پرداخته شده است ؛

 

 ویژگی های بهترین مولتی ویتامین و کامل برای مردان


داده‌ها و شواهد آشکار کننده این حقیقت است که مردان همانند زنان برای سلامتی خود وقت زیادی صرف نمی‌کنند و جز در موارد اورژانسی زمانی را صرف معاینات و مراقبتهای پزشکی بهره نمی‌کنند. همه افراد نیاز به تغذیه سالم دارند پس اگر وقت کافی برای ورزش کردن ندارید و فراموش می‌کنید مکملهای مختلف مصرف کنید یک مولتی ویتامین آقایان که حاوی تمام مواد ضروری باشد میتواند برای سلامتی شما پراهمیت باشد.
پیشنهاد ما به شما این است که مکمل روزانه را بعنوان مکمل سلامتی خود یا یک حساب پس انداز از نوع پس انداز جوانی و انرژی ببینید.
سوپرابیون آقایان یک انتخاب هوشمندانه برای مکمل سلامتی شماست.

تفاوت مکمل مولتی ویتامین خارجی و ایرانی برای مردان


تفاوت مولتی ویتامین‌ داخلی و خارجی به کیفیت آن بستگی دارد. در حقیقت کیفیت یک محصول در درجه اول به منبع تهیه مواد اولیه آن بستگی دارد لذا در انتخاب یک مولتی ویتامین از کمپانی تولید کننده اطلاعات دقیق را جویا شوید. در گام بعدی کیفیت یک محصول را مصرف کننده تعیین می‌کند که میتوانید از تجربیات دیگر افراد در این خصوص بهره‌مند شوید.

 

verification