انواع قرص ضد افسردگی


افسردگی چگونه تعریف می شود؟


افسردگی، بیماری مربوط به سلامت روان است که تنها در ایالات متحده بیش از 17 میلیون بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، تصور می شود که تعداد واقعی بسیار بیشتر باشد، زیرا بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی به دلایل مختلف به دنبال درمان نیستند. اختلالات افسردگی دارای ویژگی هایی مانند غم و اندوه، خلق تحریک پذیر، احساس پوچی و تغییرات شناختی است که بر عملکرد فرد تأثیر می گذارد. اختلالات افسردگی با دارو درمانی و روان درمانی درمان می شود. علاوه بر این، اصلاح شیوه زندگی، از جمله ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و مصرف برخی مکمل‌ها، ممکن است به افراد در بهبودی و پیشگیری از عود کمک کند. به عنوان مثال، برخی تحقیقات نشان می دهد که ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان و سایر ترکیبات خاص ممکن است مزایای بیشتری در بهبود علائم افسردگی داشته باشند. در این مقاله مکمل هایی که ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد، مطرح شده است.


مکمل ها و قرص ضد افسردگی 


اسیدهای چرب امگا 3


چربی های امگا 3 چربی های ضروری هستند، به این معنی که باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. برخی مطالعات نشان می دهد که مکمل های امگا 3 ممکن است به درمان افسردگی کمک کنند. تجزیه و تحلیلی در سال 2020 از کارآزمایی‌های کنترل تصادفی شامل 638 زن نشان داد که مکمل‌های اسید چرب امگا 3 به طور قابل توجهی علائم افسردگی را در زنان باردار و پس از زایمان بهبود می‌بخشد. در این مطالعه، به ویژه مکمل‌های با نسبت بالاتر ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA)  به دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)  مؤثرتر بودند. EPA و DHA دو نوع اسیدهای چرب امگا 3 هستند که هر دو در غذاهای دریایی رایج هستند. بررسی دیگری از 26 مطالعه شامل 2160 شرکت‌کننده نشان داد که مکمل‌های امگا 3 تأثیر مثبت کلی بر درمان علائم افسردگی دارند. به طور خاص، محققان به این نتیجه رسیدند که فرمولاسیون های امگا 3 که حاوی 60٪ یا بیشتر EPA در دوز 1 گرم یا کمتر در روز هستند، مؤثرترین هستند. در حالی که این یافته ها امیدوارکننده هستند، مطالعات دیگر نتایج متفاوتی را مشاهده کرده اند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که مکمل های امگا 3 علائم افسردگی را در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی (MDD ) کاهش نمی دهد. به طور کلی، مکمل‌های امگا 3 به خوبی تحمل می‌شوند و در صورت کمبود ماهی‌های چرب، مکملی سالم برای رژیم غذایی شما هستند. آنها همچنین ممکن است به درمان افسردگی در جمعیت های خاص کمک کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.


ویتامین دی


ویتامین D یک ماده مغذی حیاتی است که نقش های اساسی متعددی در بدن شما ایفا می کند. متأسفانه، بسیاری از افراد، از جمله افراد مبتلا به افسردگی، سطح ویتامین D کافی ندارند. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به افسردگی احتمال بیشتری دارد که کمبود ویتامین D داشته باشند. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند نسبت به جمعیت عمومی سطح ویتامین D کمتری دارند و افرادی که پایین‌ترین سطح این ویتامین را دارند بیشتر علائم افسردگی را نشان می‌دهند ویتامین D ممکن است از طریق مکانیسم های مختلفی از جمله کاهش التهاب، تنظیم خلق و خو و محافظت در برابر اختلالات عصبی شناختی با افسردگی مبارزه کند. بررسی ای در سال 2019 از چهار کارآزمایی تصادفی‌ و کنترل‌شده نشان داد که مکمل‌های ویتامین D منجر به مزایای بالینی در افراد مبتلا به افسردگی شدید می‌شود. علاوه بر این، مطالعه ای در سال 2020 بر روی افراد مبتلا به افسردگی که کمبود ویتامین D داشتند، نشان داد که دریافت یک تزریق 300000 واحد بین‌المللی ویتامین D همراه با درمان معمول آنها به طور قابل‌توجهی علائم افسردگی، کیفیت زندگی و شدت بیماری را بهبود می‌بخشد. با این حال، بررسی ای در سال 2020 از 61 مطالعه، به این نتیجه رسید که اگرچه سطح ویتامین D با علائم افسردگی مرتبط است و مکمل‌ها ممکن است کمک کنند، قبل از اینکه ویتامین D بتواند به عنوان یک درمان جهانی برای افسردگی توصیه شود، به شواهد بیشتری نیاز است.


ویتامین های گروه B


ویتامین های B نقش مهمی در عملکرد عصبی و تنظیم خلق و خو دارند. ویتامین های B، از جمله فولات، B12، و B6، برای تولید و تنظیم انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین، گاما آمینوبوتیریک اسید  (GABA) و دوپامین مورد نیاز هستند. تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین B12 و فولات ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد و مکمل با این مواد مغذی ممکن است به کاهش علائم افسردگی در جمعیت های خاص کمک کند. به عنوان مثال، مکمل‌های فولات ممکن است علائم افسردگی مقاوم به درمان را در کودکان و بزرگسالانی که دارای جهش ژنتیکی هستند که بر متابولیسم فولات تأثیر می‌گذارد، کاهش دهند. همچنین نشان داده شده است که مکمل ویتامین B12 باعث کاهش علائم افسردگی در افراد مبتلا به MDD در هنگام مصرف در کنار داروهای ضد افسردگی می شود. یک بررسی در سال 2020 به طور مشابه نشان داد که مصرف زودهنگام مکمل‌های ویتامین B12 ممکن است شروع افسردگی را به تاخیر بیندازد و اثرات داروهای ضد افسردگی را بهبود بخشد. چندین مطالعه کمبود فولات را با پاسخ ضعیف به داروهای ضد افسردگی مرتبط دانسته اند. یکی از این مطالعات انجام شد که در آن 213 بیمار سرپایی مبتلا به افسردگی شدید، فلوکستین را به مدت هشت هفته دریافت کردند. آن دسته از افراد که سطح فولات پایینی داشتند نه تنها افسرده تر بودند، بلکه به طور قابل توجهی کمتر به فلوکستین پاسخ دادند، که می‌توان آن را در سایر درمان‌های ضد افسردگی نیز به کار برد. علاوه بر درمان فلوکستین، به 127 بیمار مبتلا به اختلال افسردگی اساسی، مکمل فولات یا دارونما به مدت ده هفته داده شد. و اگرچه مشخص شد که در زنان بهتر از مردان کار می کند (به دلیل نیاز مردان به دوز بالاتر اسید فولیک به منظور کاهش سطح هموسیستئین)، 93.9 درصد از زنانی که فولات دریافت کردند، در مقایسه با 61.1 پاسخ خوبی نشان دادند. فولات نه تنها می تواند برای افزایش پاسخ ضد افسردگی استفاده شود، بلکه می توان آن را در ترکیب با ویتامین B12 یا به تنهایی برای مبارزه با هیپرهموسیستئینمی (سطح هموسیستئین بالا) و کاهش علائم افسردگی بدون استفاده از داروهای ضد افسردگی اضافی استفاده کرد. همچنین مشخص شده است که ویتامین B6 در ترکیب با سایر مواد مغذی، از جمله تریپتوفان و نوعی ویتامین B3 به نام نیکوتین آمید باعث بهبود علائم افسردگی می شود.


ویتامین B1 (تیامین)


برای اضطراب، تیامین با دوزهای 250 میلی گرم در روز برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات اضطرابی، از جمله علائمی مانند خستگی مزمن، بی خوابی، کابوس، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ، اسهال یا یبوست، درد قفسه سینه و شکم، افسردگی، پرخاشگری، سردرد و تب های ناشناخته بسیار موفقیت آمیز گزارش شده است. 


ویتامین E


ویتامین E در انسان عملکردهای مختلفی دارد، از جمله اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد سرطانی. علاوه بر این عملکردها، ویتامین E برای سیستم عصبی مرکزی نیز مهم است و نقش آن در پیشگیری و/یا درمان برخی از بیماری های عصبی پیشنهاد شده است. به طور خاص، نقش ویتامین E در تعدیل اختلال افسردگی اساسی (MDD) موضوعی است که در مطالعات اخیر ظاهر شده است. عوامل زیادی در پاتوفیزیولوژی این اختلال دخیل هستند، از جمله التهاب، استرس اکسیداتیو . مطالعات بالینی درباره ارتباط بین ویتامین E پایین و علائم MDD انجام شده است. گزارش شده است که ویتامین E تأثیر مفیدی بر وضعیت اکسیداتیو و التهابی افراد دارد، عواملی که ممکن است باعث کاهش علائم افسردگی شوند. مطالعات پیش بالینی پاسخ ضد افسردگی مانند ویتامین E را تقویت کرده‌اند و به نظر می‌رسد مکانیسم‌های نهفته در اثر آن با تعدیل استرس اکسیداتیو و التهاب عصبی مرتبط باشد.


روی (Zinc)


روی یک ماده معدنی می باشد که برای سلامت مغز و تنظیم مسیرهای انتقال دهنده عصبی حیاتی است. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. کمبود روی به شدت با افزایش خطر افسردگی و شدت علائم افسردگی مرتبط است. تجزیه و تحلیلی از 17 مطالعه مشاهده ای نشان داد که سطح روی خون در افراد مبتلا به افسردگی حدود 0.12 میکروگرم در میلی لیتر کمتر از افراد بدون این بیماری است. این مطالعه همچنین ارتباط کمبود روی بیشتر را با علائم افسردگی بیشتر نشان داد. به طور مشابه، مروری که شامل چهار مطالعه کنترل تصادفی بود، نشان داد که وقتی شرکت‌کنندگان مکمل‌های روی را در کنار داروهای ضد افسردگی خود مصرف کردند، علائم افسردگی در آن ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.


S-آدنوزیل متیونین (SAMe)


SAMe یک ترکیب حاوی گوگرد است که در درمان افسردگی نویدبخش است. این ترکیب به طور طبیعی در بدن شما یافت می شود و نقش مهمی در عملکرد مغز ایفا می کند. یک بررسی در سال 2020 از هشت مطالعه نشان داد که SAMe، زمانی که به تنهایی یا همراه با داروهای ضد افسردگی استفاده می‌شود، علائم افسردگی را در افراد مبتلا به MDD بهبود می‌بخشد. دوزهای روزانه بین 200 تا 3200 میلی گرم بود، در حالی که زمان درمان بین 2 تا 12 هفته متغیر بود. 


منیزیم


منیزیم، ماده معدنی مهمی است که ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد. کمبود منیزیم در میان افراد مبتلا به افسردگی رایج است و تحقیقات نشان می دهد که مکمل آن ممکن است علائم افسردگی را کاهش دهد. یک مطالعه تصادفی بر روی 126 فرد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط نشان داد که مصرف 248 میلی گرم منیزیم در روز به مدت 6 هفته به طور قابل توجهی علائم افسردگی را در مقایسه با دارونما بهبود می بخشد.

 

verification