ویتامین U چیست و چه خواصی دارد ؟


ویتامین U

ویتامین u چیست

ویتامین U چیست؟

ویتامین U اصطلاحی است که در اوایل دهه 1950 برای شناسایی ترکیبی در آب کلم معرفی شد. علیرغم نامش، ویتامین U یک ویتامین واقعی نیست، بلکه مشتقاتی از اسید آمینه متیونین است. نمونه هایی از مشتقات متیونین که اغلب ویتامین U نامیده می شوند عبارتند از S-متیل متیونین (SMM)، متیل متیلونین سولفونیوم (SMM) و 3-آمینو-3-کربوکسی پروپیل دی متیل سولفونیوم. ویتامین U نه تنها به عنوان یک مکمل در دسترس است، بلکه به طور طبیعی در غذاهای مختلف، به ویژه سبزیجاتی مانند کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ نیز یافت می شود. به علاوه، شرکت‌های لوازم آرایشی ممکن است آن را به کرم‌ها، سرم‌ها، ماسک‌های صورت و سایر محصولات اضافه کنند.

مزایا و موارد استفاده ویتامین یو (U)

ویتامین U اغلب به عنوان درمانی برای زخم معده تبلیغ می‌شود، اگرچه برای بهبود هضم، تقویت سلامت ایمنی، محافظت در برابر آلرژی‌های غذایی، کاهش کلسترول و تسریع در بهبود زخم‌ها نیز تبلیغ می‌شود. با این حال، تحقیقات محدود است. تنها تعداد انگشت شماری از این مزایا در حال حاضر توسط علم پشتیبانی می شود. ممکن است به بهبود زخم معده کمک کند. هنگامی که ویتامین U در ابتدا در دهه 1950 مورد تحقیق قرار گرفت، برخی مطالعات نشان دادند که نوشیدن روزانه 1 لیتر (945 میلی لیتر) آب کلم، 4 تا 5 برابر سریعتر از درمان استاندارد موجود در آن زمان برای ضد زخم به بهبود زخم های روده کمک می کند. با این حال، محققان نتوانستند تأیید کنند که آیا این اثرات ناشی از ویتامین U یا چندین ماده مغذی دیگر است. از آن زمان، مطالعات کمی این موضوع را بررسی کرده اند. برای تعیین اینکه آیا ویتامین U واقعاً در برابر زخم‌ها مؤثر است، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ویتامین U ممکن است از ریه‌ها، کبد و کلیه‌ها در برابر آسیب محافظت کند. در یک مطالعه حیوانی، ویتامین U به معکوس کردن برخی از آسیب های کبدی ناشی از داروی رایج ضد تشنج والپروئیک اسید کمک کرد. در مطالعه دیگری، موش‌هایی که ویتامین U دریافت کردند، پس از دریافت اسید والپروئیک، نسبت به موش‌هایی که ویتامین U دریافت نکردند، آسیب کلیوی کمتری را تجربه کردند. این ماده همچنین نشانگرهای التهاب را کاهش می‌دهد. تحقیقات حیوانی بیشتر نشان می‌دهد که ویتامین U ممکن است به کاهش آسیب ریوی ناشی از تشنج‌های صرع کمک کند. با این حال، انجام مطالعات انسانی ضروری است.

ویتامین U ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد. در حالی که برخی شواهد از این ایده حمایت می کنند که مکمل های ویتامین U به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کنند، شواهد همچنان ضعیف هستند. به عنوان مثال، یک مطالعه در لوله آزمایش نشان می دهد که ویتامین U ممکن است از ایجاد سلول های چربی جلوگیری کند و سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد، اما مطالعات انسانی مرتبط کمی وجود دارد. در یک مطالعه 8 هفته ای، افرادی که 1.5 گرم ویتامین U در روز دریافت می کردند، هیچ تغییری در سطح تری گلیسیرید، کلسترول HDL (خوب) بالاتر و 10 درصد کاهش کلسترول کل را تجربه نکردند. با این حال، این مطالعه بسیار قدیمی است و شرکت کنندگان کمی را شامل می شود. به این ترتیب، تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

ویتامین U ممکن است به بهبود زخم و محافظت از پوست کمک کند. ویتامین U ممکن است محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید و همچنین بهبود زخم را تسریع کند. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی گزارش می‌دهند که استفاده مستقیم از ویتامین U روی زخم‌ها ممکن است بسته شدن زخم را تسریع کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد ویتامین U در برابر سوختگی و سایر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. بر اساس این یافته ها، برخی از محققان پیشنهاد می کنند که برخی از لوازم آرایشی باید با ویتامین U فرموله شوند. با این حال، فقدان تحقیقات انسانی به این معنی است که انجام مطالعات بیشتر ضروری است.

  

مطالب پیشنهادی سردبیر:

 

عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی

ویتامین U وقتی مستقیماً از غذاهای حاوی آن خورده شود احتمالاً بی خطر است. با این حال، اطلاعات کمی در مورد ایمنی یا عوارض جانبی احتمالی آن در فرم مکمل وجود دارد. بنابراین، مطمئن‌ترین کار این است که به غذاهای غنی از ویتامین U مانند کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ برای افزایش مصرف این ترکیب اعتماد کنید. به گفته آژانس شیمیایی اروپا، ویتامین U در صورت تماس مستقیم با این اندام ها ممکن است باعث تحریک چشم، پوست یا ریه شود. بنابراین، ممکن است بخواهید در مورد محصولات مراقبت از پوست حاوی این ترکیب احتیاط کنید.

مقدار مصرف و نحوه مصرف ویتامین U

به دلیل تحقیقات محدود، توصیه های دوز ویتامین U ثابت نشده است. یک مطالعه انسانی از 1.5 گرم ویتامین U به مدت 8 هفته استفاده کرد. با این حال، این مطالعه دارای تاریخ است و هیچ دوز یا مدت زمان جایگزینی را آزمایش نکرده است. به این ترتیب، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مصرف بیش از حد

تاکنون هیچ موردی از مصرف بیش از حد ویتامین U گزارش نشده است. اگر این ترکیب را منحصراً از غذاهای کامل مصرف کنید، احتمال مصرف بیش از حد آن بسیار کم است. به خاطر داشته باشید که مطالعات هنوز اثرات مصرف بالای ویتامین U از مکمل ها را بررسی نکرده اند. این امر امکان رد احتمال مصرف بیش از حد ویتامین U را غیرممکن می کند. به این ترتیب، تحقیقات بیشتری برای مصرف بیش از حد، علائم و نشانه های مرتبط با آن، و ایمن ترین راه برای درمان آن مورد نیاز است.

فعل و انفعالات

برای تعیین اینکه آیا ویتامین U با هر مکمل یا داروی دیگری تداخل دارد یا خیر اطلاعات علمی کافی وجود ندارد. افرادی که مکمل ها یا داروهای دیگر مصرف می کنند باید قبل از امتحان ویتامین U با پزشک خود در میان بگذارند.

نگهدا ری و جابجایی

تولید کنندگان ویتامین U معمولاً توصیه می کنند که مکمل ها یا محصولات ویتامین U در یک مکان خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند. محصولات حاوی این ماده نیز ممکن است در یخچال نگهداری شوند، اگرچه این کار ضروری نیست.

بارداری  و شیردهی

غذاهای غنی از ویتامین U مانند کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ به طور گسترده ای برای خوردن در دوران بارداری و شیردهی بی خطر هستند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد ایمنی ویتامین U به شکل مکمل وجود دارد. بنابراین، اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، باید از مصرف این مکمل ها اجتناب کنید.

verification