قرص منیزیم و ویتامین B6، سیترامگ B6


سوپرابیون سیترامگ b6btn
سیترا مگ ب6
مقدار در هر قرص ترکیبات مکمل
منیزیم ( بصورت سیترات) 100 mg
ویتامین B6 10 mg

سیترامگ، ماده مغذی کلیدی برای سلامتی و پیشگیری از برخی بیماری ها حاوی منیزیم سیترات و ویتامین ب6، محصول منحصر به فردی می باشد که به دلیل داشتن ملح سیترات و ویتامین B6، منیزیم جذب بیشتری در بدن دارد. بیشتر افراد سطح منیزیم پایینی دارند یا در خطر کمبود منیزیم هستند. مکمل منیزیم یک راه نسبتا ارزان، ایمن و موثر برای اطمینان از سطح کافی منیزیم است.

 

منیزیم درمانی جدید برای افسردگی مزمن، افسردگی پس از زایمان، سندرم خستگی مزمن، اختلالات خواب و بیداری (Insomnia)، اضطراب و استرس می باشد. ترکیب منیزیم و ویتامین ب6 سبب کاهش علائم سندرم پیش قاعدگی میشود و موثر در بهبود احتباس آب، درد، اسپاسم عضلات شکم و پاها، اضطراب، عصبانیت، تغییرات سریع خلق و خو، تحریک پذیری و میل به مصرف خوراکیهای شیرین ناشی از سندروم پیش از قاعدگی می باشد.

مکمل درمانی منیزیم دارای اثر مثبت بر روی کرامپ‌های عضلانی شبانه، گرفتگی ‌های عضلانی در دوران بارداری و همچنین سبب تخفیف شدت و تعداد دفعات کرامپ می‌شود. مکمل منیزیم و ویتامین ب6 برای حداقل 2 ماه در افراد ADHD (اختلال بیش فعالی) سبب بهبود معنادار در علائم این اختلال گزارش شده است شامل کاهش بیش فعالی/بیش تحرکی و پرخاشگری و بهبود توجه در مدرسه.

 

مکمل درمانی منیزیم سبب کاهش تعداد دفعات حمله و کاهش شدت حملات میگرنی می‌شود. منیزیم سبب افزایش عملکرد در ورزشکاران، تسریع انتقال اکسیژن به عضلات، افزایش سطح گلوکز و کاهش سطوح لاکتات در طول تمرینات، مشارکت در بسیاری از واکنشهای متابولیکی مرتبط با تولید و مصرف انرژی. چندین مطالعه کنترل شده، اثر مثبت ترکیب منیزیم/ویتامین B6 در کودکان اوتیسم را تائید کرده اند. این محصول برای افراد دارای فشار خون و دیابت و آلزایمر نیز پیشنهاد می شود.

 

موارد مصرف سیترامگ ب6

منیزیم

  • انواع افسردگی ها 

  • رفع خستگی و بهبود اختلال خواب

  • کاهش درد ناشی از گرفتگی عضلات 

مصرف منیزیم شدت و تعداد دفعات گرفتگی (اسپاسم) عضلات را در ورزشکاران، زنان و باردار و افرادی که مرتبا دچار گرفتگی عضلات پا در شب می‌شوند کاهش میدهد.

  • کاهش تعداد و شدت حملات میگرن

  • کاهش ابتلا به پوکی استخوان 

مصرف خوراکی منیزیم از تحلیل رفتن استخوان و ابتلا به پوکی استخوان بویژه در زنان جلوگیری می‌کند و همینطور در بسیاری از مطالعات ارتباط منیزیم و سلامت استخوان را نیز نشان داده اند.

  • تنظیم سطح قند خون در بیماران دیابتی

  • سطح پایین منیزیم در خون (هیپومنیزیمی)


 مصرف قرص های منیزیم می‌تواند باعث پیشگیری و درمان کمبود منیزیم شود. کمبود منیزیم معمولا در افرادی با اختلالاتی مانند اختلالات کبدی، نارسایی قلبی، استفراغ یا اسهال، اختلال عملکرد کلیه و سایر بیماریها رخ میدهد.

 

ترکیب منیزیم و ویتامین ب6

  • کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی PMS

مصرف خوراکی منیزیم علائم PMS یا سندرم پیش قاعدگی از جمله تغییرات خلق و خو و نفخ را کاهش می‌دهد. همچنین از بروز میگرن پیش از قاعدگی پیشگیری می‌کند.

  • بهبود علائم اختلال بیش فعالی کم توجهی (ADHD)

  • حفظ سلامت قلب و حفظ فشار خون طبیعی

  • کمک به آرامش سیستم عصبی (استرس و بیقراری)

  • درمان اختلالات گوارشی

آماده‌سازی روده
مصرف خوراکی منیزیم برای آماده‌سازی روده جهت اقدامات پزشکی مؤثر است.
یبوست
 مصرف خوراکی منیزیم می‌تواند نقش ملین در جهت رفع یبوست داشته باشد.

سوءهاضمه (دیس پپسی)
مصرف خوراکی منیزیم بعنوان آنتی اسید علائم سوزش معده و سوءهاضمه را کاهش می‌دهد.

 

میزان و نحوه مصرف سوپرابیون سیترامگ ب6

روزانه سه عدد قرص همراه غذا یا طبق دستور پزشک مصرف شود.

موارد منع مصرف سوپرابیون سیترا مگ ب6

 

  • نارسایی کلیوی
  • فنیل کتونوریا
  • بیماری میوکارد 
  • حساسیت به هریک از ترکیبات سیترامگ ب6

عوارض جانبی


مصرف خوراکی: منیزیم برای بیشتر افراد در صورت مصرف با دوز مناسب به احتمال زیاد ایمن است. دوزهای کمتر از 350 میلی‌گرم در روز برای بیشتر بزرگسالان بی‌خطر است. در بعضی از افراد، منیزیم ممکن است باعث ناراحتی معده، حالت تهوع، استفراغ، اسهال شود.  وقتی منیزیم به مقدار بسیار زیاد (بیش از 350 میلی‌گرم در روز) مصرف شود، می‌تواند خطرناک باشد. دوزهای بالا ممکن است باعث تجمع بیش از حد منیزیم در بدن شود و باعث عوارض جانبی جدی از جمله ضربان قلب نامنظم، فشار خون پایین، گیجی، کندی تنفس، کما و مرگ شود.


تداخلات دارویی


مصرف مکمل منیزیم ممکمن است اثر هر نوع آنتی‌بیوتیک را کاهش دهد، پس بهتر است با رعایت فاصله حداقل 2 ساعت مصرف شوند.
داروهای پرفشاری خون: از آنجایی مصرف منیزیم ممکن است فشار خون را پایین بیاورد، پس مصرف همزمان با داروهای کاهنده فشار خون می‌تواند منجر به افت فشار خون شدید شود.

verification
verification